Efektywność działań prowadzonych w oparciu o crowdsourcing polega na odwoływaniu się do wiedzy i umiejętności specjalistów z konkretnej dziedziny, którymi w tym przypadku mogą być nie tylko eksperci i profesjonaliści, ale też pasjonaci, często dysponujący istotnymi informacjami.
Począwszy od 2006 roku, kiedy to crowdsourcing został oficjalnie zdefiniowany, działania rozwojowe w oparciu o tą innowacyjną metodę stają się coraz bardziej popularne. Odwoływanie się do „wiedzy tłumu” daje wiele różnych punktów widzenia, które stanowią doskonałą bazę do opracowywania naprawdę skutecznych działań rozwojowych, wynikających z kreatywności zarówno profesjonalistów, jak i amatorów-pasjonatów.
Ludzka świadomość to jednak nie tylko ciekawe pomysły, ale też możliwość zdobycia istotnych dla marki opinii i sugestii, ułatwiających wprowadzanie pewnych niezbędnych w procesach rozwojowych innowacji i usprawnień. Już kiedy po raz pierwszy zastosowano metody z zakresu crowdsourcingu, szybko okazało się, że zwyczajni ludzie są doskonałym źródłem wiedzy. Jako odbiorcy pewnych produktów bądź usług, często korzystający z konkretnych marek i znający je doskonale, stanowią idealne środowisko opiniotwórcze. Tym samem odwoływanie się do ich poglądów może być bardzo inspirujące w zakresie wdrażania pewnych niezbędnych ulepszeń, wynikających z nieustannego rozwoju cywilizacyjnego i technologicznego.
Wiedza o crowdsourcingu konsekwentnie jest rozpowszechniana i poszerzana o różnorodne, innowacyjne metody. Na rynku pojawia się coraz więcej firm, specjalizujących się w tego typu rozwiązaniach, które oferują usługi ukierunkowane zarówno na działania biznesowe, jak i realizację projektów marketingowych. Ze względu na swoją wysoką skuteczność, crowdsourcing jest jedną z istotniejszych metod rozwojowych w zakresie promocji i reklamy.