background img
banner

    Polski handel internetowy

    8 lat temu przez

    Eskalacja handlu internetowego jest coraz bardziej widoczna i zjednuje sobie coraz większą rzeszę zagorzałych zwolenników. To, co decyduje o tak dużej popularności zakupów elektronicznych wśród Polaków, to przede wszystkim wygoda oraz relatywnie niższe ceny produktów, jakie proponują producenci w sieci. Ponadto możliwość złożenia zamówienia przez całą dobę oraz alternatywa dostarczenie przez producenta produktu bezpośrednio do domu skutecznie przemawiają do świadomości użytkowników Internetu.

    Według badań Gemius SA, w 2012 roku blisko 72 proc. Polaków dokonało zakupów drogą elektroniczną z czego 20 proc. nabywało dobra materialne minimum kilka razy w miesiącu lub częściej. Aż 81 proc. użytkowników sieci korzystało w tym celu ze sklepów internetowych, co stanowi niewątpliwy dowód na popularność tej formy sprzedażowej. Jak wynika z badań, elektroniczne zakupy są najbardziej atrakcyjne przede wszystkim dla osób młodych między 18 a 34 rokiem życia (84 proc.) oraz najlepiej wykształconych (87 proc.).

    christmas-shopping-2-662935-mTak duże zainteresowanie e-zakupami wśród konsumentów nie mogło przejść niezauważone przez przedsiębiorców. Prawie połowa (46 proc.) małych i dużych firm działających obecnie na rynku polskim posiada zarówno placówki stacjonarne, jak i sklepy internetowe, z których większość jest zorientowana na sprzedaż jedynie na rynku polskim. Jednak pozostała grupa sprzedawców stacjonarnych nie korzysta z dobrodziejstw, jakie niesie ze sobą Internet, co w obecnych czasach jest niewątpliwym błędem i może nieść ze sobą negatywne skutki marketingowe oraz finansowe dla przedsiębiorstwa. Powodów takiej sytuacji może być kilka. Po pierwsze, zbyt duża konkurencja, jaka panuje na e-rynku, nie pozwala przebić się mniejszym producentom ze swoim produktem. Po drugie, w grę wchodzą kwestie finansowe. Mimo relatywnie niskich kosztów utrzymania i prowadzenia e-biznesu, największy nakład środków, jaki trzeba ponieść, wiąże się z pierwszą fazą działalności w Internecie, a więc stworzeniem odpowiedniego, przyjaznego dla internautów serwisu, a także właściwą promocją w sieci. Generuje to dość duże koszty początkowe i nie każdy biznesmen jest w stanie temu materialnie podołać.

    Między innymi dla takich właśnie przedsiębiorców powstał nowy portal GdzieObejrze.pl, który łączy w swoim obrębie dwa sektory handlu – tradycyjny i elektroniczny, pomagając w ich rozwoju oraz w dotarciu do jak największej społeczności internetowej. Korzyści dla sklepów stacjonarnych są wymierne, ponieważ skojarzony z usługą oferowaną przez portal sklep ma olbrzymie szanse na sprzedaż własnego produktu, który przyjdzie obejrzeć klient, po uprzednim uzyskaniu solidnej informacji na jego temat w serwisie.

    Dodatkowo, właściciele sklepów internetowych, mogą skorzystać w profesjonalnego narzędzia jakim jest PIWeH, czyli Platforma Inteligentnego Wspomagania e-Handlu. Rozwiązanie to pozwala na szczegółową analizę struktury, a także treści sklepu internetowego. Nadrzędnym celem serwisu jest dostarczenie właścicielom e-sklepów dokładnej i rzetelnej wiedzy, która pozwoli na podejmowanie właściwych decyzji biznesowych.

    Według badań, ponad połowa e-konsumentów przynajmniej kilka razy w roku najpierw sprawdza jakość produktu w sklepie stacjonarnym, zanim zdecyduje się na zakup takiego towaru za pośrednictwem Internetu. Bardzo często w takiej sytuacji zakupy elektroniczne przegrywają ze sprzedażą tradycyjną, ponieważ mimo ogromnej popularności e-zakupów borykają się one z licznymi trudnościami i mankamentami, które skutecznie odstraszają konsumentów od kupowania w Internecie. Jest to przede wszystkim:

    • brak odpowiedniej informacji odnośnie sklepu, towaru, transakcji,

    • niezadowolenie z otrzymanego towaru,

    • fałszywe informacje o produkcie i cenie,

    • nieotrzymanie zakupionego produktu,

    • brak możliwości osobistego przetestowania produktu,

    Unikalna platforma GdzieObejrze.pl pozwala na współistnienie obok siebie tradycyjnej i nowoczesnej formy handlu, podejmując współpracę wyłącznie z tymi sklepami, które posiadają towar na własnym stanie magazynowym. Jest to głównie szansa dla tradycyjnej formy sprzedaży na łatwy i szybki sposób ekspozycji posiadanego asortymentu oraz możliwość podjęcia równorzędnej rywalizacji ze sklepami internetowymi.

    Kategoria artykułu:
    Handel

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *