background img
banner

    Jak wymienić amortyzatory?

    11 lat temu przez

    Wymiana amortyzatorów pozornie wydaje się być łatwym zadaniem. Jeżeli zabieramy się za to indywidualnie to warto pamiętać o właściwej kolejności poszczególnych czynności – w innym przypadku lepiej zlecić to zadanie specjalistom.

    Należy pamiętać o tym, że amortyzatory należy wymieniać parami. Nawet w przypadku, gdy uszkodzeniu uległ amortyzator po jednej stronie to należy wymienić po obu stronach. Istnieje możliwość wymiany wyłącznie jednego amortyzatora, ale to wyłącznie w przypadku, gdy tuż wymianie amortyzator z jednej strony uległ zniszczeniu. Także jeżeli pokonaliśmy przebieg z rzędu kilkuset czy dwóch tysięcy kilometrów to nie ma potrzeby wymiany amortyzatorów po obu stronach.

    amortyzatory dwururowe sachsGdy mamy do czynienia z samochodem wyposażonym w kolumny MacPhersona to należy zachować następującą kolejność. Najpierw rozkręcamy śruby górnego węzła mocującego, następnie rozkręcamy dolne mocowanie, a potem ściskamy sprężyny ujmując jak największa ilość zwojów. Na samym końcu odkręca się nakrętkę tłoczyska. Po wyjęciu zużytego amortyzatora w jego miejsce montujemy nową część. Warto zwrócić uwagę na oznaczenia kierunku montażu amortyzatora, aby nie założyć go odwrotnie. Na podnośniku nie dokręcamy wszelkich nakrętek. Wykorzystajmy do tego klucz dynamometryczny. Jeżeli go nie posiadamy to warto odwiedzić najbliższy sklep z częściami (http://www.motocentrum.pl/), gdyż niezalecane jest wykorzystywanie kluczy elektrycznych lub pneumatycznych. Podobnie jak w przypadku wymiany koła nakrętki dokręcamy do końca po opuszczeniu pojazdu. Samochód należy opuszczać powoli, gdyż gwałtowne uderzenie o podłoże może uszkodzić niekoniecznie amortyzatory, ale np. łożysko koła (kup na: http://www.motocentrum.pl/lozysko-kola,100579,wk). Nie chwytajmy także tłoczyska amortyzatorów żadnymi kluczami, ponieważ musi ono pozostać nieuszkodzone.

    Po zakończeniu wymiany amortyzatorów należy przeprowadzić szereg czynności kontrolnych. Często zdarza się, że po montażu auto „siedzi” zbyt wysoko lub zbyt nisko. Warto zatem zbadać o sprawdzenie wysokości zawieszenia oraz ustawić jego prawidłową geometrię.

    Kategoria artykułu:
    Motoryzacja

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *