background img
banner

    Żabka, sklep typu convenience

    11 lat temu przez

    Żabka Polska sp. z o.o. jest największym w kraju właścicielem sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka. Obecnie sieć liczy ponad 2500 sklepów, w których oferuje najlepsze markowe produkty oraz szeroki wachlarz usług dodatkowych.

    Sieć Żabka, rozpoczynała swą działalność w 1998 roku od siedmiu eksperymentalnych sklepów w Poznaniu i Swarzędzu. Miała to być odpowiedź na coraz szybciej rozwijający się rynek wielkich sklepów, czyli hipermarketów. Pomysł wypalił i pod koniec 1998 roku zapadła decyzja o utworzeniu ogólnopolskiej sieci sklepów typu convenience.

    Convenience w języku angielskim oznacza wygodę. Przejawia się to zarówno w sposobie obsługi – szybkim, łatwym i wygodnym, ale również w gotowym produkcie, jak np.: napój w puszce, dania gotowe do podgrzania czy czekoladowy batonik. Wszystko to, żeby zaoszczędzić nasz cenny czas. Sklepy typu convenience liczą zazwyczaj od 30 do 120 mkw. powierzchni. Pomieszczenie o takim metrażu nie spowoduje u klienta dezorientacji i pozwoli mu zaoszczędzić cenne godziny. Obiekty handlowe tego typu przyciągają klientów niezależnie od lokalizacji. Częsta lokalizacja to centra miast, dworce czy też lotniska. Sklep typu convenience jest otwarty zazwyczaj 365 dni w roku przez większą część dnia, oferuje od 8 do 14 kategorii produktów oraz usługi (np. lotto, doładowania).

    W 2009 roku spółka Żabka Polska przystąpiła do tworzenia nowej marki Freshmarket. Będzie to nowa sieć sklepów o charakterze convenience, oferująca markowe produkty FMCG oraz usługi. Poszerzono asortyment o dania gotowe oraz ciepłe przekąski i napoje. Obecnie istnieje w naszym kraju ponad sto placówek handlowych pod szyldem Freshmarket, ale Jacek Roszyk, prezes Zarządu Żabka Polska S. A., szacuje potencjał tej sieci na ponad siedem tysięcy punktów.

    Firma Żabka stawia przede wszystkim na pracowników i współpracowników, w których upatruje siłę napędową spółki. Żabka Polska S. A. proponuje osobom, chcącym rozpocząć własną działalność gospodarczą, współpracę na zasadach franchisingu. Firma pokrywa koszty inwestycyjne związane z otwarciem nowego sklepu, począwszy od najmu lokalu a skończywszy na wyposażeniu i dostarczeniu towaru na sklepowe półki.

    Oprócz inwestycji i działań marketingowych, Żabka pomaga organizacjom i instytucjom działającym na rzecz potrzebujących pomocy oraz ochrony środowiska. Również jako priorytet firma stawia sobie za cel działania przyczyniające się do rozwoju edukacyjnego dzieci i młodzieży.

    Kategoria artykułu:
    Handel

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.