background img
banner

    Systemy CRM

    10 lat temu przez

    Działanie każdego przedsiębiorstwa opiera się na relacjach z klientami. Firmy przechowują całe tomy informacji na temat swoich kontrahentów, ich zamówień, upodobań i preferencji biznesowych.

    Każde rozwijające się przedsiębiorstwo, prędzej czy później, będzie zmuszone do informatyzacji swoich procesów. Nowoczesne systemy klasy CRM wspomagają prace związane z gromadzeniem różnego typu danych. Nie są to jednak typowe arkusze kalkulacyjne. Wprawdzie ich działanie w całości oparte jest na danych, jednak zupełnie inaczej wygląda prezentacja tych informacji. Systemy te tworzą różnorodne analizy ekonomiczne, wykresy, zestawienia, które wspomagają podejmowanie strategicznych dla przedsiębiorstwa decyzji.

    Pracownicy zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie mają dostęp do wydzielonej części informacji. Umożliwiają to różnorodnie poziomy uprawnień nadawane użytkownikom przez administratora systemu.

    Oprogramowanie klasy CRM wspiera relacje z klientami. Dzięki niemu możliwa jest sprawna obsługa klienta, przeprowadzanie procesów sprzedażowych oraz podtrzymywanie dobrych relacji inwestycyjnych z kontrahentem. W systemie gromadzone są wszelkie informacje związane z historią zamówień, promocjami dedykowanymi do konkretnego klienta i wysokością sprzedaży.

    Systemy CRM składają się z trzech głównych modułów:

    • operacyjnego,
    • analitycznego,
    • komunikacyjnego.

    Wszystkie one są sprzężone ze sobą, tak, aby działanie każdego z nich wspomagało procesy decyzyjne zachodzące w pozostałych. Narzędzia analityczne mogą dokonywać klasyfikacji klientów pod względem różnorodnych informacji, takich jak np. wysokość sprzedaży, wiek czy płeć. Dzięki temu, w przypadku pojawienia się nowego produkty, system będzie mógł wygenerować zapytanie ofertowe skierowane do potencjalnie najbardziej zainteresowanej nim grupy kontrahentów.

    Dopełnieniem systemu CRM jest oprogramowanie zarządzające ERP.  Wspomaga ono procesy zarządcze zachodzące z przedsiębiorstwie. Jego wyspecjalizowane moduły są w stanie obsłużyć obszary działania takie jak:

    • zarządzanie zapasami magazynowymi,
    • dostawy,
    • planowanie produkcji,
    • zaopatrzenie,
    • sprzedaż,
    • rachunkowość zarządcza i finansowa,
    • zarządzanie zasobami ludzkimi.

    Współczesne przedsiębiorstwa oparte są na relacjach z różnorodnymi firmami i osobami fizycznymi. Olbrzymia liczba potrzebnych informacji sprawia, że ich ręczne gromadzenie i analizowanie jest po prostu niemożliwe. Właśnie dlatego powstają systemy takie jak CRM oraz ERP, które usprawniają pełen zakres działań przedsiębiorstwa.

    Kategoria artykułu:
    Informatyka

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.