background img
banner

    Regulacja sprzęgła

    10 lat temu przez

    Zanim zdecydujemy się na regulację sprzęgła w samochodzie należy upewnić się, czy sprzęgło nie kwalifikuje się do wymiany. Regulację można przeprowadzić bowiem, tylko w przypadku, gdy pedał sprzęgła bierze zbyt wysoko lub jeśli sprzęgło się ślizga. Bardzo charakterystycznym objawem ślizgającego się sprzęgła są rosnące obroty silnika, które przekładają się na niewielkie przyśpieszenie podczas naciskania pedału gazu.

    Sprzęgło można sprawdzić w bardzo prosty sposób – wystarczy zatrzymać się na górce, wcisnąć gaz i dość energicznie puścić pedał sprzęgła. Jeśli jednostka napędowa nie zgaśnie, to sprzęgło nadaje się do wymiany. Oczywiście w pewnych przypadkach istnieje jeszcze możliwość regulacji tego podzespołu napędowego.

    Pierwszym krokiem, który powinniśmy podjąć przed przystąpieniem do regulacji sprzęgła powinno być upewnienie się, czy sprzęgło w samochodzie jest sterowane hydraulicznie, czy za pomocą linki. Niestety, większość aut wyposażonych jest w system samoregulacji sprzęgła za pomocą linek, co wyklucza wówczas możliwość tej operacji. W przypadku hydraulicznego sterowania sprzęgła, problem można rozwiązać uzupełniając poziom płynu w układzie.

    W przypadku samochodów, których sprzęgła wyposażone są w sterowanie linką bez samoregulacji istnieje możliwość regulacji sprzęgła – po zlokalizowaniu linki sprzęgła, należy przyciągnąć ją do siebie i dokręcić nakrętkę w prawo. Później należy wsiąść za kierownicę i wciskając kilka razy pedał sprzęgła obserwować jego zachowanie.

    Wymiana sprzęgła

    Przy bardziej zużytym sprzęgle należy zastanowić się nad wymianą sprzęgła. Atrakcyjną ofertę znajdziecie na https://www.centrumsprzegla.com/sprzeglo,kompletne/k,100051/, gdzie dostępne są kompletne układy sprzęgła i podzespoły układu przeniesienia napędu.

    Jazda z nieprawidłowo działającym sprzęgłem może doprowadzić bowiem do jego spalenia, a w niektórych przypadkach do uszkodzenia skrzyni biegów. Warto zaznaczyć, że zużycie sprzęgła jest mimo wszystko bardzo naturalnym objawem ze względu na długotrwałą pracę podzespołu oraz temperatury towarzyszące całemu układowi.

    Regulacja to dobra alternatywa, która pozwoli zaoszczędzić na zbliżającą się i tak wymianę sprzęgła lub jego podzespołów. Często bowiem okazuje się, że problem układu napędowego może zostać rozwiązany jedynie poprzez wymianę zużytych podzespołów sprzęgła.

    Kategoria artykułu:
    Motoryzacja

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *