Z każdej strony jesteśmy atakowani informacjami o postępującym kryzysie gospodarczym, dlatego dla firm i przedsiębiorstw tak ważne jest znalezienie skutecznego sposobu na pozyskanie nowych Klientów.
Znalezienie grona lojalnych odbiorców w związku z dużą konkurencją na rynku wymaga opracowania skutecznej strategii marketingowej, która pozwoli dotrzeć do grupy zorientowanych konsumentów, a przy tym odpowie na ich potrzeby i oczekiwania. Pozyskanie klientów powinno wiązać się z analizą działań i organizacji konkurencji, jej kroków marketingowych oraz pozycji na rynku. Nie wolno pominąć także przeprowadzenia wnikliwych badań odbiorców firm konkurencyjnych działających w wybranej branży. Oczywiście stale trzeba monitorować sytuację na rynku – z naciskiem na określone segmenty gospodarki – oraz regularnie kontrolować zmieniające się potrzeby konsumencie. Niezmiernie ważna jest skuteczna i przekonująca reklama w środkach masowego przekazu, zwłaszcza za pośrednictwem internetu.
Każdy przedsiębiorca doskonale wie jak ważna w biznesie jest sieć kontaktów, dlatego zawsze warto wymieniać się wizytówkami, poszerzać grono swoich znajomych na portalach społecznościowych, uczestniczyć w targach i imprezach biznesowych. Nie wolno jednak zapominać o swoich dotychczasowych odbiorcach, z którymi można utrzymywać kontakty przez portale społecznościowe (nie wystarczy oczywiście sam profil i wizytówka, konieczne jest zamieszczanie aktualności, promocji i ciekawostek o firmie) oraz regularne wysyłanie newsletterów o interesującej zawartości. Jak najbardziej stosowne jest wysyłanie do swoich Klientów kartek świątecznych.
Jeśli zaś firmie zależy na zgromadzeniu grona stałych klientów to warto zastanowić się nad nagradzaniem odbiorców za skorzystanie z danych usług, czy zakup określonego towaru. Służą temu systemy lojalnościowe, w których karta lojalnościowa jako elektroniczny nośnik zebranych punktów odzwierciedla ilość dokonanych transakcji. W zamian za zakupy (względnie skorzystanie z usług) przyznawane są nagrody adekwatne do poniesionych kosztów – upusty, nagrody rzeczowe, bezpłatne usługi itp.
Warto stosować powyższe sposoby pozyskiwania klientów, które za sprawą uniwersalnych i sprawdzonych rozwiązań mogą przyczynić się do wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa.