Z każdej strony jesteÅ›my atakowani informacjami o postÄ™pujÄ…cym kryzysie gospodarczym, dlatego dla firm i przedsiÄ™biorstw tak ważne jest znalezienie skutecznego sposobu na pozyskanie nowych Klientów. Â
Znalezienie grona lojalnych odbiorców w zwiÄ…zku z dużą konkurencjÄ… na rynku wymaga opracowania skutecznej strategii marketingowej, która pozwoli dotrzeć do grupy zorientowanych konsumentów, a przy tym odpowie na ich potrzeby i oczekiwania. Pozyskanie klientów powinno wiÄ…zać siÄ™ z analizÄ… dziaÅ‚aÅ„ i organizacji konkurencji, jej kroków marketingowych oraz pozycji na rynku. Nie wolno pominąć także przeprowadzenia wnikliwych badaÅ„ odbiorców firm konkurencyjnych dziaÅ‚ajÄ…cych w wybranej branży. OczywiÅ›cie stale trzeba monitorować sytuacjÄ™ na rynku – z naciskiem na okreÅ›lone segmenty gospodarki – oraz regularnie kontrolować zmieniajÄ…ce siÄ™ potrzeby konsumencie. Niezmiernie ważna jest skuteczna i przekonujÄ…ca reklama w Å›rodkach masowego przekazu, zwÅ‚aszcza za poÅ›rednictwem internetu.
Każdy przedsiębiorca doskonale wie jak ważna w biznesie jest sieć kontaktów, dlatego zawsze warto wymieniać się wizytówkami, poszerzać grono swoich znajomych na portalach społecznościowych, uczestniczyć w targach i imprezach biznesowych. Nie wolno jednak zapominać o swoich dotychczasowych odbiorcach, z którymi można utrzymywać kontakty przez portale społecznościowe (nie wystarczy oczywiście sam profil i wizytówka, konieczne jest zamieszczanie aktualności, promocji i ciekawostek o firmie) oraz regularne wysyłanie newsletterów o interesującej zawartości. Jak najbardziej stosowne jest wysyłanie do swoich Klientów kartek świątecznych.
JeÅ›li zaÅ› firmie zależy na zgromadzeniu grona staÅ‚ych klientów to warto zastanowić siÄ™ nad nagradzaniem odbiorców za skorzystanie z danych usÅ‚ug, czy zakup okreÅ›lonego towaru. SÅ‚użą temu systemy lojalnoÅ›ciowe, w których karta lojalnoÅ›ciowa jako elektroniczny noÅ›nik zebranych punktów odzwierciedla ilość dokonanych transakcji. W zamian za zakupy (wzglÄ™dnie skorzystanie z usÅ‚ug) przyznawane sÄ… nagrody adekwatne do poniesionych kosztów – upusty, nagrody rzeczowe, bezpÅ‚atne usÅ‚ugi itp.
Warto stosować powyższe sposoby pozyskiwania klientów, które za sprawą uniwersalnych i sprawdzonych rozwiązań mogą przyczynić się do wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa.