Czym jest agencja reklamowa i jakie są jej funkcje? Najpierw może trochę o historii. Pierwsze wzmianki o reklamie pochodzą z czasów starożytnych. Napisy na kamieniach czy ścianach budynków to pierwsze formy jakie można było dostrzec. Pisemna odmiana tej struktury była kontynuowana w Grecji i dotyczyła informacji na temat wydarzeń sportowych czy kulturalnych.
Jednak rewolucyjnym krokiem było wynalezienie w 1450 roku druku przez Gutenberga. Umożliwiło to drukowanie gazet i publikowanie tekstów prasowych.
Obecnie agencje reklamowe zajmują się promocją marketingową. Promocja firm i produktów stała się nierozłącznym elementem zapewnienia sobie bytu na rynku. Bez niej sprzedaż produktów byłaby praktycznie niemożliwa, bądź bez wątpienia wiele trudniejsza. Istnieje wiele sposobów jakimi dysponują agencje reklamowe. Jednym z nich są siatki wielkoformatowe. Umożliwiają świetną promocję nie tylko w centrum miast, ale także na ich obrzeżach. Treść zawarta na wielkich billboardach jest przejrzysta i widoczna ze sporego dystansu. Wykonaniem takiej reklamy zajmuje się chociażby drukarnia w Krakowie. Pomysłowy i oryginalny billboard, jaki oferują, wpadnie w oko każdemu przechodniowi co pozwoli zapamiętać nazwę i firmę danego produktu.
Kolejnym, bardziej zaawansowanym technologicznie, rozwiązaniem są reklamy led. Gwarantuje lepszą jakość obrazu i skutecznie skraca okres produkcji. Taka forma przekazu pozwala na ciągłe aktualizowanie treści reklamowej co z pewnością jest atrakcyjniejsze od typowego billboardu. Nośniki led’owe świetnie odnalazły swoje miejsce w szumie wielkomiejskiego chaosu.
Twórcy reklam ciągle przeganiają się w nowych pomysłach, które przyciągałyby uwagę klienta. Jednak w natłoku wyświetlaczy i billboardów nasze oko nie jest w stanie wychwycić określonego przekazu, na którym zależy danej firmie. Dlatego z dnia na dzień rodzą się nowe pomysły na promocje usług.