Największą polską agencją informacyjną jest PAP. Do jej zadań należy przede wszystkim zdobywanie i publikowanie bezstronnych wiadomości zarówno z kraju, jak i ze świata – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Aby odwiedzający portal mogli mieć jeszcze lepszy dostęp do wszystkich tych informacji, zdecydowano się na odświeżenie i przebudowę portalu www.pap.pl
W skład PAP wchodzi kilkanaście zespołów redakcyjnych, które są wyspecjalizowane odpowiednio w biznesie, polityce, nauce czy sporcie. Ponad tysiąc publikacji i materiałów medialnych – tyle właśnie każdego dnia przygotowuje cały zespół agencji. Sprawne dystrybuowanie wszystkich tych treści możliwe jest między innymi dzięki portalowi www.pap.pl. Decyzja o przebudowie serwisu została podjęta w trosce o jego najlepszą dostępność i użyteczność.
Celem jaki przyświecał całemu projektowi było przede wszystkim zwiększenie intuicyjności portalu oraz uproszczenie jego obsługi. Inną istotną kwestią było wprowadzenie automatyzacji publikacji informacji pochodzących z różnych źródeł, a także ułatwienie ich edycji.
Główną działalnością PAP jest publikowanie najświeższych informacji, które na stronie zostały podzielone na osiem różnych kategorii. Dodatkowo stworzony system dla każdej opublikowanej informacji przyporządkowuje odpowiednie, powiązane z nią metatagi. Warto jest również zaznaczyć, że zastosowanie mechanizmów RDW przy tworzeniu portalu, umożliwia jego przeglądanie na urządzeniach mobilnych przy zachowaniu pełnej funkcjonalności.
Przeprowadzenie modernizacji powierzono agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o. – firmie, której jedną z głównych specjalności jest tworzenie serwisów www. Stworzyła ona portal www.pap.pl, który oparty został o platformę Edito CMS (zapewnia ona sprawne funkcjonowanie strony, nawet w przypadku zwiększonego zainteresowania użytkowników). Serwis PAP wyposażony jest w wielu przydatnych i odpowiednio dostosowanych funkcjonalności.
„Naszym celem nie jest w żadnym wypadku wyścig z portalami informacyjnymi, którzy są naszymi klientami. Dlatego na stronie internetowej PAP kluczowy będzie wybór – tak, by użytkownik wchodząc, zobaczył, co danego dnia było tematem numer 1. Ale przede wszystkim chcemy pokazać, że serwisy PAP to już nie tylko tekst. W zakresie digital media chcemy dorównać naszym partnerom” – podsumowuje prezes PAP Lidia Sobańska. Do tego celu wykorzystane ma być również relacjonowanie na żywo, które umożliwia nadążanie za trendami panującymi w mediach społecznościowych.