W XXI wieku istnieję wiele form reklamy. Informacje o nowym produkcie pojawiają się w telewizji, radiu, gazecie i przede wszystkim w Internecie. Niemniej jednak każde medium ma ograniczoną liczbę odbiorców. By dotrzeć do jak największej grupy docelowej najlepiej jest wyjść z produktem bezpośrednio do klienta
Stojak jako narzędzie trade marketing
Wspomaganie i podnoszenie sprzedaży to jedno z kluczowych zadań trade marketingu. Dzięki niemu budowana jest strategia produktowa, kanałowa i promocyjna dla klientów. Takie działania maja również na celu umacnianie wizerunku marki w świadomości klientów. Narzędziami przyczyniającymi się do osiągnięcia celu trade marketingu są między innymi stojaki ekspozycyjne.
Rola ekspozytorów reklamowych w praktyce
Wybierając się do każdego sklepu, niezależnie czy jest to sklep odzieżowy czy tez spożywczy, spotykamy się z ekspozytorami reklamowymi.
Przyciągają wzrok, są ciekawe i zachęcają do zakupu. Ekspozycja towaru ma na celu skłonienie klienta do zapoznania się z produktem, przybliżenie wizerunku marki oraz nakłonienie do zakupu. Jednak aby stojaki ekspozycyjne spełniły swoją rolę musza być dobrze zaprojektowane.
Nie tylko brief
Standy są wizytówka danej firmy i muszą dobrze się prezentować. Firma wykonująca dane ekspozytory reklamowe powinny przede wszystkim nie być tylko biorcą briefów dostarczanych przez klientów. Powinna uczestniczyć również w procesie kampanii produktowej. Takie podejście firmy gwarantuje lepsze wejście produktu na rynek. Szeroka oferta obsługi w zakresie stojaków reklamowych jest jednak rzadkością i można ją spotkać tylko w niektórych firmach na przykład: http://www.emano.com.pl/. Obsługa tam obejmuje takie działania jak:
- zapoznania się z asortyment przeznaczonym do promowania produktu,
- analizę konkurencji,
- wizytację punktów sprzedaży,
- konsultacje trade marketingowe.
Wsparcie przedsiębiorstwa w proces wprowadzania produktu na rynek jest bardzo pomocne. Doświadczenie zdobyte przez lata pozwala na profesjonalne potraktowanie wprowadzanego produktu.
Projektowanie ekspozytorów nie polega jedynie na przygotowaniu wizualizacji danego stojaka i wydania go w formie fizycznej po akceptacji. To jak zostanie przedstawiony produkt w sprzedaży bezpośredniej ma duży wpływ na cykl życia produktu.