background img
banner

    Budowanie marki produktu, a crowdsourcing

    10 lat temu przez

    Crowdsourcing mimo że po raz pierwszy został użyty w 2006 roku przez  Jeffa Howego czyli prawie 7 lat temu w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać, a jego narzędzia wykorzystywane są w wielu dziedzinach. By najprościej określić crowdsourcing, można powiedzieć o nim, że jest to  połączenie konsekwencji i zaangażowania grupy do realizacji jakiegoś głównego celu.

    1414792_business_networkW praktyce to prosty mechanizm psychologiczny, polegający na zaangażowaniu konsumenta, który w zamian wykazuje się działaniem.  Bardzo często crowdsourcing jest wykorzystywany do budowania marki jakiegoś produktu. Należy zaznaczyć, że proces kształtowania i kreowania w umysłach konsumentów faktu obecności i pozytywnego wizerunku danego produktu to bardzo długi i żmudny okres w którym wykorzystuje się różne techniki marketingowe i obecnie crowdsourcing.

    W  crowdsourcingu do budowania marki produktu wykorzystywani są sami konsumenci poprzez zaangażowanie w tworzenie go. Przykładem może być grupa osób testująca produkt w celu jego ulepszenia. Innym sposobem przyciągnięcia uwagi konsumentów do danego produktu, marki jest zachęcanie do brania udziału w różnego rodzaju konkurach, np. najlepsze hasło reklamowe czy nowy smak, zapach itp.

    Jednym z podstawowych narzędzi crowdsourcingu jest internet, to tu ludzie na portalach społecznościowych, blogach, forach zamieszczają najwięcej opinii, ocen odnośnie danego produktu czy marki. Takie czerpanie wiedzy z tłumu jest bardzo skutecznym sposobem na wykreowanie dobrego wizerunku produktu.

    Kategoria artykułu:
    Biznes

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.