background img
banner

    Loterie i konkursy jako metoda wzrostu poziomu sprzedaży

    9 lat temu przez

    Elementem programów wsparcia sprzedaży są loterie i konkursy, a przede wszystkim związana z nimi atrakcyjna gratyfikacja. Dla konsumentów jest to często motywacja do lojalności względem marki, a także rekomendowania jej produktów bądź usług.

    Programy lojalnościowe

    Loterie i konkursy są ważnym elementem strategii marketingowych opartych o programy lojalnościowe, istotne w kontekście wspomagania sprzedaży i relacji między marką a konsumentem. Aby osiągnąć wyższy poziom sprzedaży, ważna jest lojalność konsumentów, którzy, będąc wiernymi marce, stają się również jej ambasadorami, rekomendując jej produkty bądź usługi, z których sami regularnie korzystają. Rozumiana w ten sposób lojalność konsumenta względem marki może zostać nagrodzona.

    Efektywny marketingshutterstock_102000970

    Przygotowywanie konkursów i loterii dla konsumentów, będących ściśle określoną grupą docelową, jestwpisane we współczesne działania marketingowe. Jednostronne komunikaty nie są już efektywne,  reakcja na nie jest znikoma, w związku z czym konieczny jest dialog wynikający z relacji między marką a klientem. Polega on na określonej interakcji, przynoszącej korzyści obu zaangażowanym stronom.

    Nagrody konkursowe

    Podejmując się przygotowania i przeprowadzenia konkursu bądź loterii, ukierunkowanych na wzrost poziomu sprzedaży i budowę lojalności, trzeba mieć na uwadze wiele istotnych aspektów. Jednak najważniejszą kwestią jest odpowiedni katalog nagród, który konsumenci zainteresowani konkursem sprawdzają jeszcze zanim zapoznają się z regulaminem. Na podstawie proponowanej gratyfikacji konsumenci podejmują decyzję o przystąpieniu do konkursu bądź loterii, dlatego katalog musi zawierać nagrody w pełni odpowiadające grupie docelowej, do której skierowany jest konkurs.

    Katalog powinien stanowić odpowiednio przygotowany zestaw nagród, zebranych na podstawie analizy profilu grupy docelowej. Tym samym, powinien być rozbudowany, aby każdy konsument (będący wprawdzie członkiem określonej grupy docelowej) mógł znaleźć nagrodę w pełni odpowiadającą jego oczekiwaniom. Nagrody mogą mieć charakter rzeczowy, jak produkty związane z działalnością firmy, ewentualnie mogą to być zaproszenia na imprezy, bilety do kina czy vouchery. Najważniejsze, aby stanowiły wartość dla konsumentów, która przełoży się na ich lojalność względem marki.

    Cel strategii

    Aby konkurs lub loteria przyniosły oczekiwane rezultaty, muszą opierać się na dokładnie zaplanowanej strategii, ze ściśle określonym celem, którym może być kreowanie wizerunku marki, umacnianie pozycji marki na rynku, pozyskanie nowych klientów, umocnienie relacji z aktualnymi klientami, wzrost sprzedaży.

    We współpracy: http://www.motivationdirect.pl/nasze-rozwiazania/loterie-i-konkursy/

    Kategoria artykułu:
    Biznes

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *