background img
banner

    Jak usprawnić komunikację w firmie transportowej?

    11 lat temu przez

    Każdy odpowiedzialny manager floty doskonale zdaje sobie sprawę, że rozmawianie przez telefon z kierowcą, który właśnie jest w trasie jest nie najlepszym pomysłem – nie dość, że nie może w pełni skupić się ani na prowadzeniu, ani na rozmowie, to jeszcze zagrożone jest jego bezpieczeństwo i portfel w przypadku spotkania ze służbami mundurowymi.

    Z drugiej strony, bardzo często musimy przekazać naszym pracownikom ważne informacje lub kolejne zlecenia. Jak więc usprawnić komunikację w firmie nie ryzykując przy tym zdrowiem, bezpieczeństwem lub komfortem psychicznym naszych kierowców?

    Rozwiązanie jest dużo prostsze niż się wydaje i wyraża się w dwóch słowach – monitoring GPS. Nowoczesne systemy tego typu nie ograniczają się jedynie do wyznaczania najszybszej i najprostszej trasy – tak naprawdę ta funkcja to tylko bardzo mała część tego, co może zaproponować nam telematyka XXI wieku. Ponieważ tematem, który w tym artykule jest dla nas najbardziej interesujący, jest komunikacja, warto zacząć od tego, że najlepsze systemy wspierające zarządzanie flotą nie tylko pozwalają na przesyłanie wiadomości i zleceń bezpośrednio z biura na ekran urządzenia kierowcy, ale umożliwiają również komunikację w drugą stronę – pracownik w każdej chwili może poprzez swoje urządzenie złożyć raport lub wysłać wiadomość innego typu. Ta funkcjonalność nabiera szczególnego znaczenia za granicą, gdzie koszty połączeń telefonicznych są bardzo drogie, a połączenia często słabszej jakości. Oprócz komunikacji za pomocą standardowych wiadomości manager floty może także wysyłać zlecenia wraz z dokładną lokalizacją celu – w tym przypadku kierowca wraz z informacją o nadchodzącym zleceniu otrzyma również dokładne wytyczne oraz wyznaczoną najszybszą trasę do celu. To nie tylko bardzo wygodne, ale również niezwykle praktyczne i bezpieczne rozwiązanie.

    Jak widać, monitorowanie pojazdów nie jest najważniejszą funkcją nowoczesnych systemów telematycznych, a efektywna komunikacja biura z kierowcą należy do równie ważnych korzyści płynących z korzystania z monitoringu GPS. Korzyścią dodaną jest ponadto bardzo duża oszczędność czasu i pieniędzy oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa pracowników. To naprawdę dobra wiadomość dla wszystkich managerów flot i zawodowych kierowców!

    Kategoria artykułu:
    Motoryzacja

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.