background img
banner

    Płatności w internecie, czyli jak płacą Polacy w e-commerce?

    5 lat temu przez
    Systemy płatności internetowych

    W tradycyjnym sklepie stacjonarnym klient płaci za kupiony towar gotówką lub kartą bezpośrednio w punkcie handlowym, natomiast w e-commerce płatności odbywają się najczęściej drogą internetową, w sposób zdalny. Sprawdzamy, jakie sposoby płatności wybierają najczęściej Polacy płacąc w sklepach internetowych?


    Bezpieczne płatności przez internet

    Bardzo czÄ™stÄ… przyczynÄ… porzucania przez konsumentów koszyka w e-sklepie jest niemożliwość skorzystania z preferowanej formy pÅ‚atnoÅ›ci. Dawniej konsumenci preferowali pÅ‚atność gotówkÄ… przy odbiorze towarów. DziÅ› przyzwyczajenie to siÄ™ zmienia. Dodatkowo coraz wiÄ™cej wÅ‚aÅ›cicieli sklepów internetowych odchodzi od udostÄ™pniania możliwoÅ›ci pÅ‚atnoÅ›ci pobraniowej za towar – uważajÄ…c jÄ… za przestarzaÅ‚Ä… oraz maÅ‚o popularnÄ…. StawiajÄ… oni przede wszystkim na bezpieczne pÅ‚atnoÅ›ci przez internet w formie szybkich przelewów Pay by Link. Jest to bardzo wygodna forma pÅ‚atnoÅ›ci online, bez wzglÄ™du na to, czy konsument pÅ‚aci kartÄ…, czy też przelewem z konta.


    Polacy wolÄ… przez internet

    Według badań TNS Kantar z marca 2019 roku, liczba konsumentów robiących zakupy online systematycznie rośnie. Obecnie ten sposób kupowania preferuje 45 proc. ankietowanych (w 2017 r. 33 proc., w 2018 r. 40 proc.). Nadal popularną formą płacenia za zakupy w internecie jest płatność gotówką przy odbiorze, którą deklaruje 37 proc. konsumentów (w 2018 r. 48 proc.). Aż 37 proc. ankietowanych płaci w internecie szukając logo swojego banku na stronie sklepu (w 2018 r. 31 proc.). 35 proc. respondentów dokonuje przedpłaty za zakupione towary lub usługi za pośrednictwem przelewu (w 2018 r. 31 proc.). Według badań, 17 proc. konsumentów sprawdza na czyje konto wysyłany jest przelew, a 16 proc. ankietowanych szuka logo systemu płatności, które jest im znane i za pomocą którego dokonuje płatności za zakupy.

    Milenialsi rzÄ…dzÄ…!

    Bardzo dużą grupę robiącą zakupy online stanowi tzw. pokolenie Y. Według badań TNS Kantar przeprowadzonych na zlecenie KIR (Krajowa Izba Rozliczeniowa) i ZBP (Związek Banków Polskich), aż 75 proc. tzw. milenialsów, czyli osób urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku, kupuje online. Nieco mniejszą grupę, 67 proc., stanowią osoby urodzone po 2000 roku, czyli przedstawiciele tzw. pokolenia Z, natomiast wśród 40-latków (pokolenie X) online kupuje co drugi z nich (50 proc.).

    Kategoria artykułu:
    Finanse · Handel

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *