background img
banner

    Zestaw do kwalifikowanego podpisu elektronicznego „Szafir” teraz zamówisz całkowicie on-line

    5 lat temu przez

    Podpis elektroniczny to rozwiązanie systematycznie zyskujące na popularności. Z kwalifikowanego e-podpisu w coraz większej liczbie korzystają zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne. Aby wszystkim zainteresowanym tego typu usługą ułatwić procedurę zamawiania e-podpisu, Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego „Szafir” umożliwiło składanie zamówień całkowicie online. W jaki sposób?

    Jakie są zalety posiadania e-podpisu?

    Kwalifikowany podpis elektroniczny sprawia, że wszelkie dane przesyłane w postaci elektronicznej posiadają tę samą wagę i znaczenie, co dokumenty potwierdzone podpisem własnoręcznym. Posiadając odpowiedni zestaw do e-podpisu, możesz wiele spraw załatwić całkowicie zdalnie, bez konieczności przesyłania stosownych dokumentów pocztą.

    Dzięki swojej uniwersalności, kwalifikowany popis elektroniczny może być stosowany w wielu obszarach życia codziennego, na czele z tymi, które obejmują sprawy administracyjne lub kwestie biznesowe. Oprócz administracji czy biznesu (usprawnianie pracy firmy, kontakty z urzędnikami państwowymi czy samorządowymi), e-podpis może być również śmiało wykorzystywany w służbie zdrowia (e-zdrowie, e-zwolnienia).

    Jak zamawiać zestaw do składania e-podpisu?

    Tradycyjną ścieżką składania zamówienia podpisu elektronicznego rozpoczyna wybór odpowiedniego zestawu (w odpowiedniej konfiguracji) lub sposobu jego odnowienia. Odnowienie certyfikatu możliwe jest do przeprowadzenia na nowej karcie w formie zestawu odnowieniowego (odbieranego w oddziale KIR lub z dostawą „do drzwi” zamawiającego), a także on-line, na karcie dotychczas używanej (z zastrzeżeniem zachowania tych samych danych i posiadania ważnego certyfikatu). W procesie tym do tej pory niezbędne było pobieranie dokumentu umowy oraz zamówienia, a następnie podpisywanie ich przez osobę upoważnioną i przesyłanie pocztą do oddziału KIR. Kiedyś on-line można było to zrobić wyłącznie z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

    Obecnie możliwe jest przyśpieszenie realizacji zamówienia poprzez pominięcie konieczności drukowania, podpisywania i wysyłania wspomnianych dokumentów. Dzięki wprowadzonym ułatwieniom, zarówno nowi, jak i stali klienci KIR, mogą zamówić certyfikat lub jego odnowienie przez internet. Wystarczy, że w procesie zakupu wybiorą opcję z „Podstawowymi danymi” i od razu dokonają płatności za usługę.

    Kategoria artykułu:
    Biznes

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.