background img
banner

    Zakupy grupowe

    12 lat temu przez

    Od kilku lat na polski rynek systematycznie próbują się wdzierać strony internetowe, które mają pośredniczyć w zakupach grupowych. Na zachodzie pomysł cieszy się sporą popularnością, więc czemu nie miałby się sprawdzić w Polsce? Okazuje się, że nie jest tak łatwo.

    Na samym początku zajmijmy się definicja pojęcia „zakupy grupowe”. Ludzie starszego pokolenia z pewnością pamiętają, gdy na wsiach wybierano kilka osób, które po rozmowie z wszystkimi zainteresowanymi mieszkańcami wybiorą się na zakupy do miasta. Rozwiązanie to miało kilka pozytywów, z których głównym był aspekt ekonomiczny. Ponadto ludzie zaoszczędzali czas na inne zajęcia. Co ciekawe, ta forma zakupów grupowych jest stosowana w niektórych wsiach do dnia dzisiejszego. Kilka lat temu w Stanach Zjednoczonych powstała współczesna, unowocześniona forma zakupów grupowych – zakupy grupowe przez Internet.

    Zakupy grupowe przez Internet mają wiele wspólnego z opisanymi powyżej. W serwisach internetowych pośredniczących zakupom grupowym firmy oferują swoje produkty w wyraźnie niższych cenach pod warunkiem, że serwis znajdzie odpowiednią ilość chętnych. Prezentuje się to następująco – na stronie serwisu publikowane jest ogłoszenie o 50% zniżce np. na zabawki dla dzieci, ale zniżka zostanie aktywowana dopiero w momencie, gdy zbierze się przykładowo 200 chętnych. Takie zabiegi wiążą się z wymiernymi korzyściami trzech stron. Firma sprzedająca dany produkt w większej ilości generuje zyski oraz stwarza sobie doskonałą okazję do niemal bezpłatnej reklamy. Kupujący są zadowoleni, gdyż za dany produkt zapłacili mniej niż w przypadku tradycyjnego sklepu. Bez korzyści nie pozostają również właściciele strony internetowej zajmującej się zakupami grupowymi. W ich ręce trafia prowizja, która jest odgórnie ustalona z poszczególnymi firmami świadczącymi usługi zakupów grupowych.

    Założenie serwisu zajmującego się zakupami grupowymi jest proste, ale utrzymywanie stałych zysków i pozyskiwanie nowych firm już nie do końca. Jak można sprawić, aby wyposażony w meble bądź zabawki sklep przekonał się do udzielenia upustu na dany produkt w zamian za kilkudziesięciu czy kilkuset klientów? Tym zajmują się ludzie zatrudniani przy projektach zakupów grupowych. W większości przypadków taki serwis gromadzi potężny dział sprzedaży, który jest w stanie namówić firmy do współpracy oraz przede wszystkim grupę internautów do skorzystania z proponowanych usług. Na co warto polować? To już pozostaje kwestią indywidualną. Najczęściej internauci polują na okazje, na których mogą najwięcej zaoszczędzić niezależnie od tego czy jest to nocna lampka, czy wizyta u kosmetyczki.

    Kategoria artykułu:
    Handel

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.