background img
banner

Trenujesz piłkę nożną? Sprawdź, czego ci trzeba, by robić to dobrze

1 rok temu przez
gra w piłkę

Wydawałoby się, że do trenowania tak nieskomplikowanej dyscypliny sportu, jak piłka nożna, nie potrzeba w zasadzie niczego oprócz samej piłki. Być może, o ile chodzi o trening grupy dzieciaków grających w „nogę” na osiedlowym podwórku. Jeśli jednak zamierzamy czerpać pełne korzyści z futbolu, będziemy musieli zadbać o coś więcej.

„Korki” dla każdego

Trenerzy na każdym niemal szczeblu zwykli mawiać, że do trenowania piłki nożnej potrzeba jedynie dobrze napompowanych piłek, równej murawy i sporego zapasu wody. Owszem, ale pod warunkiem, że trenujący tę dyscyplinę sportu zaopatrzył się wcześniej w odpowiedni strój i buty do gry.

Wybór odpowiedniego obuwia piłkarskiego to temat rzeka, który w gruncie rzeczy sprowadza się do kilku zależności – do poziomu zaawansowania piłkarza oraz jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Praktycznie co roku wiodący producenci sprzętu sportowego wypuszczają na rynek nowe modele butów. Jest ich już na tyle dużo, iż każdy bez problemu dobierze dla siebie coś odpowiedniego. Sięgnięcie po te starsze pozwoli dodatkowo sporo zaoszczędzić.

Strój treningowy, nie zawsze oczywisty

Nie wolno jednak zapominać, że sprzęt piłkarski to nie tylko piłka i buty. Nawet na poziomie amatorskim niezbędny jest odpowiedni strój do gry, a więc spodenki i koszulka piłkarska – piłkarska nie oznacza koszulki w barwach klubowych, ale wykonanej w odpowiedniej technologii zapewniającej szybkie wchłanianie potu i odprowadzanie go do zewnętrznej warstwy w celu odparowania. – http://www.sportservice.pl/pol_m_PILKA-NOZNA_Koszulki-301.html

O ile jednak podstawowy strój piłkarski (koszulka, spodenki, getry) jest oczywisty dla każdego miłośnika tego sportu, o tyle już znacznie rzadziej odpowiednią uwagę przywiązuje się do dresów treningowych.

Dresy przeznaczone do treningów piłki nożnej (i nie tylko) spełniają przede wszystkim zadania ochronne – chronią ciało przed niskimi temperaturami oraz przed przewianiem po wysiłku. – http://www.sportservice.pl/pol_m_PILKA-NOZNA_Dresy-treningowe-419.html Dresy powinny być zakładane zawsze przed samym treningiem oraz po nim, jeśli temperatura powietrza wskazuje na możliwość niebezpiecznego wychłodzenia organizmu. Pamiętajmy, że wychłodzone mięśnie to prosta droga do kontuzji! Podobnie ma się rzecz z ciałem rozgrzanym i pokrytym sporą ilością potu. Jeśli bezpośrednio po treningu nie osłonimy go przeznaczonymi do tego celu dresami, narażamy się na przewianie mięśni i stawów, a to z kolei jest częstą przyczyną stanów zapalnych wyłączających nas z aktywności fizycznej na długie tygodnie czy nawet miesiące.

Przypisane tagi:
Kategoria artykułu:
Poradniki · Sport

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *