background img
banner

    Płatności w internecie, czyli jak płacą Polacy w e-commerce?

    3 miesiące temu przez
    Systemy płatności internetowych

    W tradycyjnym sklepie stacjonarnym klient płaci za kupiony towar gotówką lub kartą bezpośrednio w punkcie handlowym, natomiast w e-commerce płatności odbywają się najczęściej drogą internetową, w sposób zdalny. Sprawdzamy, jakie sposoby płatności wybierają najczęściej Polacy płacąc w sklepach internetowych?


    Bezpieczne płatności przez internet

    Bardzo częstą przyczyną porzucania przez konsumentów koszyka w e-sklepie jest niemożliwość skorzystania z preferowanej formy płatności. Dawniej konsumenci preferowali płatność gotówką przy odbiorze towarów. Dziś przyzwyczajenie to się zmienia. Dodatkowo coraz więcej właścicieli sklepów internetowych odchodzi od udostępniania możliwości płatności pobraniowej za towar – uważając ją za przestarzałą oraz mało popularną. Stawiają oni przede wszystkim na bezpieczne płatności przez internet w formie szybkich przelewów Pay by Link. Jest to bardzo wygodna forma płatności online, bez względu na to, czy konsument płaci kartą, czy też przelewem z konta.


    Polacy wolą przez internet

    Według badań TNS Kantar z marca 2019 roku, liczba konsumentów robiących zakupy online systematycznie rośnie. Obecnie ten sposób kupowania preferuje 45 proc. ankietowanych (w 2017 r. 33 proc., w 2018 r. 40 proc.). Nadal popularną formą płacenia za zakupy w internecie jest płatność gotówką przy odbiorze, którą deklaruje 37 proc. konsumentów (w 2018 r. 48 proc.). Aż 37 proc. ankietowanych płaci w internecie szukając logo swojego banku na stronie sklepu (w 2018 r. 31 proc.). 35 proc. respondentów dokonuje przedpłaty za zakupione towary lub usługi za pośrednictwem przelewu (w 2018 r. 31 proc.). Według badań, 17 proc. konsumentów sprawdza na czyje konto wysyłany jest przelew, a 16 proc. ankietowanych szuka logo systemu płatności, które jest im znane i za pomocą którego dokonuje płatności za zakupy.

    Milenialsi rządzą!

    Bardzo dużą grupę robiącą zakupy online stanowi tzw. pokolenie Y. Według badań TNS Kantar przeprowadzonych na zlecenie KIR (Krajowa Izba Rozliczeniowa) i ZBP (Związek Banków Polskich), aż 75 proc. tzw. milenialsów, czyli osób urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku, kupuje online. Nieco mniejszą grupę, 67 proc., stanowią osoby urodzone po 2000 roku, czyli przedstawiciele tzw. pokolenia Z, natomiast wśród 40-latków (pokolenie X) online kupuje co drugi z nich (50 proc.).

    Kategoria artykułu:
    Finanse · Handel

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.