background img
banner

Ogromna popularność potykaczy reklamowych z branży gastronomicznej

7 miesięcy temu przez
Potykacze reklamowe

Outdoor marketing to jedna z najstarszych, najlepiej znanych i najczęściej stosowanych form marketingu i reklamy. Na różne przykłady działań z zakresu outdoor marketingu natykamy się nieustannie każdego dnia. Wśród nich na pierwszy plan wybijają się przede wszystkim bilbordy, reklamy pneumatyczne, tzw. citylight oraz bardzo popularne w ostatnich latach potykacze reklamowe.

Czym są potykacze reklamowe?

Potykacze reklamowe to jedna z prostszych i łatwiejszych do zastosowania form outdoor marketingu. Ich oficjalna nazwa – stojaki typu „A” – pochodzi od kształtu najprostszych wersji potykaczy, które po ustawieniu przypominają właśnie dużą literę „A”.

Stojaki typu „A” mogą być zbudowane z drewna (stojaki drewniane) lub z metalu (potykacze reklamowe). Dobór materiału, z jakiego zostały wykonane, zależy przede wszystkim od przeznaczenia stojaków. Stojaki drewniane to lekkie, mobilne konstrukcje przystosowane do częstego składania i rozstawiania, a także do zmiany miejsca ich ustawienia. Potykacze reklamowe są zwykle większe i masywniejsze, a przez to również stabilniejsze. Choć również mogą być z łatwością przenoszone, z reguły ustawia się je w jednym miejscu na dłuższy czas.

Potykacze reklamowe

Potykacze reklamowe

Oprócz klasycznych potykaczy reklamowych i stojaków drewnianych, w tej kategorii outdoor marketingu występują również tzw. windtalkery, stojaki na panele, floorwindows, desk windows, reklamowe stojaki rowerowe oraz triboardy.

Co stoi za popularnością stojaków drewnianych?

Ogromną popularność potykacze reklamowe, a zwłaszcza stojaki drewniane, zawdzięczają mediom społecznościowym. To właśnie za ich pośrednictwem rozpowszechniane są przykłady niezwykle pomysłowego zastosowania tej formy outdoor marketingu. Najczęściej autorami tych niezwykłych pomysłów są pracownicy z branży gastronomicznej, ponieważ to właśnie ta branża najbardziej polubiła klasyczne stojaki drewniane.

Stojaki drewniane dzięki swojej prostej konstrukcji stanowią doskonały nośnik kreatywnych pomysłów. Wypisywane na nich hasła i sentencje zachęcające do odwiedzenia promowanego miejsca (baru, kawiarni, restauracji) podbijają sieć dzięki połączeniu oryginalności i humoru. Wprawdzie oryginalnie potykacze reklamowe w formie stojaków drewnianych pomyślane były jako nośniki często zmieniających się informacji (np. wybrane pozycje z menu, zestawy dnia, atrakcyjne ceny, promocje i rabaty), jednak coraz częściej wykorzystywane są nie w celach informacyjnych, a jako sposób do zwrócenia uwagi przechodniów, zainteresowania, często też do rozbawienia. Praktyka pokazuje, że forma ta, choć niełatwa, potrafi być wielokrotnie bardziej skuteczna.

Kategoria artykułu:
Handel

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.