Reklama i marketing to jedne z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku, w którym co i rusz pojawiają się nowe trendy i rozwiązania, a wybór tych najskuteczniejszych stanowić może nie lada problem.
Do przeszłości odeszły już czasy, gdy wystarczały tradycyjne materiały reklamowe – drukowane plakaty, ulotki, wizytówki. W dzisiejszych realiach rynkowych to zdecydowanie za mało. Konsumenci zasypywani są rozmaitymi informacjami bombardującymi ich niemal na każdym kroku, z których większość nauczyli się już ignorować. Promocja mająca przynieść wymierne rezultaty powinna przede wszystkim wykorzystywać najpopularniejsze kanały promocji, z których korzystają potencjalni, zainteresowani klienci. Wśród nich czołowe miejsce zajmuje internet. Potwierdzają to statystyki informujące o wydatkach kierowanych na reklamę wirtualną – w minionym roku było to około 1,3 mld zł.
W nowoczesnej kampanii istotne jest nie tylko informowanie konsumentów o produkcie i płynących z niego korzyściach ale i stworzenie odpowiedniego wizerunku produktu i sposobu postrzegania go przez użytkowników. Zwraca się przy tym uwagę na każdy szczegół – począwszy do logo, dobór kolorów, projektowanie opakowań, na stworzeniu odpowiedniej etykiety skończywszy.
Właściwie dobrane działania marketingowe muszą łączyć w sobie elementy zaczerpnięte z wielu kanałów promocji, tak by spełniać wymogi wszechstronnej, kreatywnej, idealnie dobranej kampanii promocyjnej, bo tylko taka ma szanse na sukces w dzisiejszej, rynkowej rzeczywistości.