background img
banner

    Jak poznać samochód po wypadku?

    10 lat temu przez

    Kupno używanego samochodu to bardzo ważna decyzja, nieraz na całe, długie lata. Żeby była to decyzja dobra i opłacalna, powinno się bacznie przyglądnąć co kupujemy. Najlepiej brać ze sobą specjalistę w tym temacie. Niestety, ale oszustów nie da się wyliczyć na palcach jednej ręki, a są oni wszędzie: na giełdach, w internecie, czy komisach samochodowych.

    Ważne oględziny

    wypadekJak już wspomnieliśmy na wstępie, kupując samochód nie można postępować pochopnie, samemu. Nie można na pewno kierować się ceną, a sprzedający robią takie sztuczki, na które może nigdy moglibyśmy nie wpaść. Oględziny samochodu powinno więc dokonywać się z fachowcem, który rozpozna, czy stan samochodu jest faktycznie zgodny z opisem. Dla doświadczonych lakierników, czy blacharzy wykrycie ewentualnych nieścisłości nie będzie problemem i mogą oni zdemaskować oszusta. W przypadku złego zakupu może się okazać, że nawet w przeciągu roku warsztaty będziemy odwiedzać częściej, niż tym samochodem jeździć. Tutaj warto samemu poczytać na te tematy, o różnych częściach samochodowych, tak, aby mieć podstawową wiedzę, np. na blogu Moto-Centrum.pl.

    Jak rozpoznać?

    Istnieje wiele porad, jak przyglądnąć się kupowanemu samochodowi. Otwierając bagażnik i podnosząc wykładzinę można sprawdzić stan podłogi. Spawy i złącza niewykonane przez producenta zdradzają, że samochód był uderzony w tył. Podnosząc maskę warto oglądnąć pas przedni. Kiedy widać na nim ślady po lakierowaniu i innych napraw świadczyć może o tym, że samochód był bity w przód. Również należy się przyjrzeć progom, słupkom środkowym, nadkolom i plastikowym elementom sąsiadujących z blachą. Tam obawy budzić muszą zacieki, niefabryczne złącze i spawy. Także uwagę trzeba zwrócić na szyby samochodowe. Te powinny wszystkie mieć taki sam numer i tego samego producenta. Szyby ewentualnie mogą różnić się od siebie o jeden numer. Także reflektory nie powinny parować, ani zaciekać wodą. Wtedy trzeba upewnić się, że są one zamontowane fabrycznie, wystarczy odczytać logo producenta. Także ślady spawów, łączeń i wszelkich napraw na podłużnicach wskazują na mocne uderzenie w przód lub co gorsza w tył. Także samochód powinien sprawdzony być na podnośniku (kanale). Tam uwagę powinno zwrócić się na wycieki, pęknięte osłony, czy ślady korozji.

    To nie wszystkie rady, którymi powinno się kierować przy zakupie. Sami, bez doświadczenia i odpowiedniej wiedzy nie jesteśmy w stanie ocenić faktycznego stanu samochodu. Dlatego doradzimy jeszcze raz, warto skonsultować się z kimś wyspecjalizowanym w tej dziedzinie.

    Kategoria artykułu:
    Motoryzacja

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.