background img
banner

Co nowego w Public Relations czyli jak zmieniły się oferty kształcenia kierunkowego

5 miesięcy temu przez
pr studia

Nie ma nic cenniejszego w procesie zdobywania wiedzy, niż zderzanie się z rzeczywistymi sytuacjami. Jeśli teorię można natychmiast przełożyć na praktykę, wykorzystując najnowsze trendy komunikacyjne, to powstaje nam przepis na dobrą ofertę kształcenia kierunkowego z Public Relations.

Real knowledge

Jak połączyć teorię z praktyką? Po pierwsze, najlepiej korzystać z wiedzy praktyków właśnie. Po drugie, pracować nad rzeczywistymi case’ami. Dlatego w dobrych programach kształcenia bardzo często głównym zdaniem jest stworzenie pełnej strategii komunikacji w oparciu o realny brief, dla realnego klienta. To zwiększa zaangażowanie studentów, pozwala mierzyć się z rzeczywistymi problemami i wyzwaniami. Przeprowadzając analizy, można odnieść się do aktualnej sytuacji rynkowej i otoczenia, w którym dana instytucja/marka funkcjonuje. Dzięki temu łatwiej również tworzyć konsumenckie insight’y, ponieważ nie są one oderwane od rzeczywistości.

Stworzenie spójnej strategii komunikacji bywa jednocześnie formą pracy zaliczeniowej. Finalnie jest ona przedstawiana docelowemu klientowi, marce. Doświadczenia z najlepszych uczelni pokazują, że nie mało tam dobrych pomysłów, które klient może wcielić w życie. Trudno o bardziej praktyczne podejście. Studia PR właśnie takiego wymagają, by być efektywne.

pr studia

Nowe kanały komunikacji

Nowe technologie wkradają się niemal w każdą dziedzinę życia. W szczególny sposób zmieniły oblicze komunikacji. Każdy dobry program kształcenia zawiera teraz przynajmniej jeden blok tematyczny poświęcony PR-owi w dobie e-rewolucji. Nie może w nim zabraknąć wiedzy z zakresu social mediów, technologii mobilnych i content marketingu z uwzględnieniem treści wideo. Kolejną ważną sprawą, która z tego wynika, jest zmiana na posterunku liderów opinii – tę rolę przejmują influencerzy, blogerzy i vlogerzy. Im również nowoczesne studia PR powinny poświęcić uwagę w bloku tematycznym.

Efektywność i ewaluacja

Przez wiele lat powtarzano, że wyniki działań PR-owych się niemierzalne lub trudno mierzalne. Nic bardziej mylnego. Mówią tak Ci, którzy nie znają odpowiednich narzędzi. Ewaluacja prowadzonych działań i mierzenie ich efektywności to jeden z ważniejszych elementów w pracy PR-owca. Dobrze skonstruowany program uwzględnia również ten obszar – daje narzędzia i pokazuje, jak z nich korzystać.

Kategoria artykułu:
Nauka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.