background img
banner

    Badanie rynku mediów

    15 lat temu przez

    Według ekspertów, „wciąż przybywają firmy działające w tej samej branży.” Dom mediowy to organizacja, której zadaniem jest planowanie i zakup przestrzeni i kampanii reklamowych w mediach masowych. Domy mediowe zajmują się kampanią reklamową firm. Większość domów mediowych należy do międzynarodowych grup reklamowych (Omnicom, WPP, Havas, Interpublic Group). W Polsce najbardziej znanym domem mediowym jest Omnicom Media Group, będący dywizją Omnicom Group Inc.

    Omnicom Media Group ma klientów na całym świecie. W ponad 100 krajach OMG obsługuje ponad 5000 klientów. Omnicom Media Group cieszy się ogromnym zaufaniem i nienaganną opinią wśród swoich klientów. OMG obsługuje w Polsce największe i najbardziej znane firmy. Sytuacja na rynku sprawiła, że domy mediowe obsługują jednocześnie konkurencyjne firmy. „Rynek jest coraz trudniejszy, a konkurencja bardzo silna.”, wyjaśnia media ekspert. Badanie rynku pozwala określić trendy konsumentów, popyt podaż, a także działania reklamowe domów mediowych. Dom mediowy to instytucja, która wzięła swój początek w agencjach reklamowych. Zadaniem domu mediowego jest planowanie oraz zakup powierzchni i czasu reklamowego w mediach. Na początku agencje reklamowe same zajmowały się zakupem kampanii reklamowych, jednak wzrastający rynek reklamowy wymógł tworzenie działów mediowych w agencjach reklamowych. Z czasem, działy mediowe wyodrębniły się jako oddzielne spółki. Omnicom Media Group to jeden z większych domów mediowych. „Jakość usług świadczonych przez sieciowy dom mediowy jest taka sama jak w przypadku domów niesieciowych” zapewnia specjalista ds. marketingu.

    Bardzo ważny badania rynku to bardzo ważne działania, które przede wszystkim pozwalają określić preferencje konsumentów. Badania rynku dzielą się na dwa działy, które również dzielą się na mniejsze części. Badania rynku mają na celu zdobycie wszelkich niezbędnych informacji o konsumentach, produktach, popycie i podaży oraz wielu innych zagadnieniach. Badania rynku dzielą się na cztery etapy:

    • postawienie problemu,
    • analiza sytuacji,
    • określenie zadania badawczego
    • postawienie hipotez.

    Omnicom Media Group jest dywizją Omnicom Group Inc.. Eksperci informują, że „Rynek jest coraz trudniejszy, a konkurencja bardzo silna.” Domy Medowie zajmują się przygotowywaniem kampanii reklamowych dla swoich klientów. W Polsce jest 10 renomowanych domów mediowych. Wielkość domu mediowego mierzona jest wysokością budżetów, które obsługuje. Reklamodawcy chcą mieć dobre warunki zakupu mediów, a jednocześnie wymagają wyłączności, co się niestety wyklucza. Budżety domów mediowych lądują ostatecznie w kilku grupach negocjacyjnych, w których roi się od konkurentów, co jest absurdem żądania wyłączności. Media ekspert wyjaśnia, że nawet jeśli dom mediowy pracuje dla kilku konkurencyjnych firm, to nie wpływa to na jakość powierzonych obowiązków.

    Domów mediowych jest za mało w stosunku do ilości firm z tej samej branży. „Jakość usług świadczonych przez dom mediowy jest na bardzo wysokim poziomie” zapewnia przedstawiciel domu mediowego. Media ekspert zajmuje się różnego rodzaju mediami. Analizuje i komentuje to, co się dzieje na rynku mediów. Ostatnimi czasy jego uwagę przyciągnęło zjawisko unikania płacenia za abonament telewizyjny. Abonament telewizyjny to miesięczna opłata, która wynosi około 15 złotych. Abonament płacą osoby, które posiadają w domach telewizor. Abonament telewizyjny przeznaczony jest na rozwój telewizji publicznej. Jeżeli ludzie przestaną płacić za TV, stacje publiczne nie będą miały środków na zakup nowych filmów i seriali, a także część rozrywkowa telewizji będzie uboższa. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny.

    Kategoria artykułu:
    Informatyka

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *